Lagu didalam lagu

Diantara banyak2 lagu nasyid yg aku suka atau yang aku minat...ni adalah antara lagu yang paling menyentuh hati dan mendalam maksudnya...Tajuknya "sairun"/pengembara....pendapat aku tentang lagu ni..overoll lagu ni menceritakan tentang isu PELESTIN dan PEMBEBASAN MASJID AL AQSA...ape yang menariknya,ia menceritakan bahawa seseorang yg sedia berjihad ke jalan ALLAH dan kekecewaan dimana ramai manusia dan ummat ISLAM yang HATI nya MATI untuk berjuang di jalan kebenaran...sama2 lah kita mengambil iktibar:)...PASTI AKAN MENGALIR AIR MATA JIKA ANDA MENGHAYATINYA~

Tajuk lagu : SA'IRUN
Artis : Muhammad Husayn,
Album : Mawlay


Mawlaya Ya MawlayMawlaya Ya MawlayMawlaya Ya MawlayaMawlaya Ya MawlayaMawlay 
Tuhan yang memanggilkuKekasihku yang hampir denganku


Mawlaya Inni SairunLid Dini Hatman SairunFal Qudsu Sohat GhadirunAdma Fuadit Thohiru 
Wahai Tuhanku,Sesungguhnya aku hanya pengembaraUntuk agama Engkau aku akan terus mengembaraAl-Quds menjerit-jerit memanggilkuHancur hati aku mendengarnya 

Wa Nida’ul Aqsa BkaniFajra WijdaniWa Dhomirul Ummati Ya RabbiMata Bila Jani 
Panggilan Aqsa membuatku menangisMeluluhkan jiwa ragaku kesedihankuKerana jiwa dan hati umati ini telah mati dan tidak dapat dihidupkanMaka ia tidak dapat merasa 

Mujrimun Qolu Li AnniArfudhuz Dzullal KabirArfudhul ‘Isya BisumtinDhommahul Qahrul Marir 
Mereka kata aku ini penjenayahKerana aku menolak penghinaan besar iniKerana aku menolak untuk terus berdiam diri 

Falyaqulu Ma YaquluAnta Man Arju RidhohAnta Man Ta’lamu AnniLaka Arkhastul Hayah 
Maka katakanlah apa yang engkau hendak kata!Pada engkau ya Allah aku harapkan keredhaanHanya Engkau yang Maha MengetahuiSesungguhnya aku sanggup menggadai nyawaku untukMu 

Ya Man Ruwait, Bi Dimaika Asyjaral ‘Izzati Wal IntisarIn Yasriquka Min Tarikhina, Lan Yanzi’uka Min Sudurina 
Wahai orang yang telah syahidDengan darah-darah engkau maka hiduplah pohon-pohonIzzah (kemegahan) dan Intisar (kemenangan)Jika mereka mencuri Al- Aqsa dari sejarah kamiMereka tidak dapat mencuri Al-Aqsa dari hati kami. 

Ya Syahid Ya Syahid Ya Syahid 
Wahai syuhada’ Wahai syuhada’ Wahai syuhada’
(Mereka yang menjual nyawa mereka untuk Allah)

Comments

Post a Comment